Verschil tussen digitale marketing en online marketing

Digitale en online marketing zijn termen die vaak verward en misbruikt worden. Ik ben werkzaam in de branche en vraag me nog steeds af of ik online of digitaal moet schrijven?

Het klinkt misschien triviaal, maar het verschil kennen, kan je helpen je algemene marketingstrategie vorm te geven.

Het kan je ook helpen om je huidige strategie te analyseren door te categoriseren in welk type marketing je inspanningen vallen. Maak je duurzame lange termijn inspanningen die consequent resultaten opleveren of kies je gewoon voor korte termijn inspanningen?

De overkoepelende Term: Digital Marketing (digitale marketing)

Digital marketing verwijst naar het gebruik van digitale kanalen, apparaten en platforms (ongeacht of ze online zijn of niet) om uw marketingboodschap te verkondigen of promoten.

Digitale marketing is niet beperkt door het internet

Met andere woorden, met digitale marketing beperk je je niet tot het gebruik van internet, en op deze manier kan digitale marketing als een ‘overkoepelende’ term dienen omdat het veel marketingtechnieken omvat.

Als je bijvoorbeeld een app downloadt op je iPhone, doe je dit door het internet te gebruiken en de app is gebouwd met technologie die dat waarschijnlijk ook heeft gedaan. Wanneer je het echter op je telefoon gebruikt, werkt de app onafhankelijk van internet en wordt het dus beschouwd als een vorm van digitale marketing.

Om je nog een voorbeeld te geven, stel dat je een mobiele campagne wilt uitvoeren waarmee je sms-berichten naar je klanten stuurt en toekomstige aanbiedingen van uw bedrijf aanbiedt. Nogmaals, technologie word gebruikt om het bericht te maken en verzenden, maar het is niet nodig om een ​​live internetverbinding te hebben om het bericht te ontvangen.

Laten we veronderstellen dat je dat zou kunnen zeggen zolang de technologie blijft evolueren, ook digitale marketing dit blijft doen. Maar het is veilig om te zeggen dat alles met een digitale basis kan worden beschouwd als digitale marketing. En vanaf nu heb je genoeg strategieën om uit te kiezen:

  • E-mail marketin
  • E-books
  • Spellen
  • Content marketing
  • Video Marketing
  • Mobiele marketing (sms-tekstcampagnes)
  • Tv-advertenties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *