Verschillen tussen online marketing en content marketing

Inhoudsopgave

Heb jij al eens van online marketing of content marketing gehoord? Wellicht ben je wel al bekend met deze termen, maar de vraag is of je de verschillen tussen de twee weet te benoemen. Ze zijn namelijk twee verschillende soorten manieren van marketing. Dat ze zelfs in vacatures en door experts in het vakgebied door elkaar worden gehaald toont wel aan dat het niet altijd makkelijk is om uit te leggen wat ze anders maakt. In dit artikel lossen we deze onenigheid voor eens en vooral op. Lees snel verder om meer te leren over de verschillen.

Wat valt er onder online marketing?

Wanneer je samenwerkt met een online marketeer, dan werk je samen met iemand die helpt om jouw producten op de online markt te brengen. De focus van de online marketing ligt voornamelijk in het creëren van online naamsbekendheid en het werven van klanten naar jouw website. Er kan bijvoorbeeld worden gewerkt met SEO of SEA. Dit zijn beide onderdelen die zorgen dat jij hogerop de zoekbalk terecht komt. Het werk van online marketing heeft ook betrekking op social media en mobile platforms. Dit houdt bijvoorbeeld in dat er een marketingplan wordt opgesteld om een product of dienst meer in de spotlight te zetten. Zoek jij een online marketing expert? Informeer dan eens op Go4Goals.nl naar de mogelijkheden.

Wat valt er over content marketing?

Wanneer er wordt gepraat over content marketing, dan ligt de focus rondom de content die er wordt gemaakt. Een effectieve manier van marketing is bijvoorbeeld door middel van commercials. Commercials zijn onderdelen die onder content marketing vallen. Voor een commercial, of ander visuele presentatie die jouw product of dienst promoot, wordt er gekeken naar hoe je een verhaal overbrengt. Er wordt een boodschap visueel gemaakt en deze boodschap is bedoeld om mensen naar jouw bedrijf te leiden.

De kracht van online marketing

De vlakken die deze twee onderdelen gemeenschappelijk hebben, is dat ze beide effectieve vormen zijn om jouw bedrijf te laten groeien. Voor de meeste bedrijven is het hebben van een online marketing en een content marketing plan een essentieel onderwerp. Een effectieve manier is bijvoorbeeld om een online strategie en een contentstrategie te combineren voor social media.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *