Inhoudsopgave
Waarschijnlijk merk je het zelf ook wel, het internet begint de laatste tijd een veel grotere rol te spelen in ons dagelijks leven. Dit komt door de alsmaar voort strevende technologische revolutie, deze is maar niet te stoppen. Zo ook op het gebied van marketing. Online marketing komt steeds vaker voor en steeds meer bedrijven verwisselen dan ook hun traditionele marketing om voor online marketing. Maar wat is het grote verschil tussen deze twee nu precies? Lees verder om er achter te komen.
Traditionele marketing vs. online marketing
Bij traditionele marketing maakt men gewoon gebruik van de normale vorm van marketing. Zo wordt het bedrijf gepromoot door folders, blaadjes en stikkers. Dit zie je vaak bij kleinere winkels die in de stad te vinden zijn. Deze winkels hebben niet altijd een eigen webpagina en ze moeten dan ook alles zonder internet doen. Dit is een groot verschil met online marketing. Deze vorm van marketing wordt vooral gebruikt door grote internet bedrijven, ze maken met de online marketing gebruik van allerlei trucjes zoals SEO, SEA en backlinking. Deze technieken kunnen alleen maar worden toegepast op online winkels en ze zijn er om het bedrijf online te promoten en bekender te maken. Een ander groot verschil is dat mensen traditionele marketing een stuk persoonlijker vinden, je lijken meer in contact met het bedrijf te staan. Bij online marketing is dit niet het geval, hierbij zit je alleen maar op de webpagina van het bedrijf en leer je ook niet echt het team kennen achter het bedrijf. Ook is online marketing meer gericht op de grote mensen massa’s Veel mensen zitten dagelijks op het internet en de websites worden dan ook vrij vaak bekeken. Winkels met traditionele marketing moeten het vooral hebben van kleinere specifieke groepen.
Dit zijn niet de enige verschillen tussen de twee. Traditionele marketing heeft een veel hogere beginnersdrempel. Je kunt moeilijk uit het niets succesvol worden op deze markt en het kost vrij veel tijd en moeite om deze vorm te kunnen gebruiken. Online marketing is daarentegen vele malen goedkoper en makkelijker, je kunt met minder kennis en geld toch nog aan online marketing doen. Wat ook een groot verschil is, is de continue verandering op de online marketing in verhouding tot de traditionele. Online marketing maakt veel veranderingen mee en er komen veel nieuwe aanpassingen op het gebied van promotie. Bij traditionele marketing is dit niet het geval. Het principe blijft namelijk altijd hetzelfde en de klant gaat dit na een tijd doorkrijgen. Online marketing is dus ideaal voor iemand die een specifiek product aan zo veel mogelijk mensen wilt brengen. Traditionele marketing is handig voor bedrijven die al enige vorm van kennis en vermogen hebben.
Bron: https://pingwin.nl/