Verschil tussen SEO bureau inhuren en zelf doen

Inhoudsopgave

Twijfel je of je je SEO zelf in handen gaat nemen of toch maar gaat uitbesteden aan een SEO bureau? Dat is een goede vraag. SEO is een vak en een echte SEO specialist zal altijd betere resultaten bereiken. Twijfel je nog? We zetten een aantal argumenten op een rijtje om toch een professionele SEO partij in te schakelen. 

Een SEO expert is helemaal mee

SEO of Search Engine Optimization is een vak. Het is geen exacte wetenschap, maar vakkennis is vereist om resultaten te boeken. Bovendien moet je de kennis ook actueel houden, want de algoritmes van de zoekmachines wijzigen geregeld. Vaak heb je zelf niet de kennis in huis of de tijd die nodig is om het maximale uit je SEO te halen. En geloof ons dat we zeggen dat het optimaliseren van SEO geen éénmalige taak is, maar een voortdurend proces. 

SEO vergt verschillende expertises

Er is een technische kant aan SEO, maar ook tekst speelt een belangrijke rol. Denk maar aan het juiste woordgebruik om te scoren met zoekwoorden. Bovendien heb je ook wat analytische skills nodig om de resultaten te analyseren. Een SEO bureau heeft vaak meerdere mensen in dienst, die tal van specialisaties combineren en zo een totaalaanbod kunnen aanbieden. Het gaat om zowel kennis van marketing, van het technische, de business en analytisch vermogen. 

Zijn er dan geen nadelen aan verbonden?

Buiten het feit dat er aan een SEO bureau kosten verbonden zijn, bouw je zelf geen of weinig expertise op. Nu is het wel zo dat een goed SEO bureau kennis deelt en je zelf ook sterker maakt in SEO. De kost van een goede partner verdien je snel terug. Het is altijd aangewezen toch iemand binnen het bedrijf te hebben die aangesloten is. Zo maak je de organisatie zelf op termijn ook sterker. 

Ga met een ervaren partner in zee

Zeker als buitenstaander is het moeilijk in te schatten of je SEO bureau goed werk levert of niet. Een grondige selectie is en vraag ook altijd naar tastbare resultaten en cases. Een goed SEO bureau zal helder kunnen aantonen welk rendement ze hebben geboekt. Durf het gesprek aangaan en vragen stellen. En hoewel SEO een werk van lange adem is, kunnen er op korte termijn toch stevige stappen vooruit gezet worden. Wil je eens praten met een specialist van Pingwin, dan trekken we graag tijd voor je uit.