Inhoudsopgave
Adverteren op Bol.com en Amazon kan erg interessant zijn. Je bereikt er een groot publiek mee en kan vanaf dag één geld verdienen met het aanbieden van je producten. Maar wat zijn de verschillen tussen deze twee marktplaatsen en waar lijken ze op elkaar? Op die vragen gaan we nu antwoord geven.
Laten we beginnen met de kosten om jouw product(en) te adverteren.
Maandelijkse kosten
Bij Amazon vragen ze aan verkopers maandelijks een vergoeding om gebruik te maken van deze dienst in de vorm van een abonnement. Momenteel rekent Amazon €39,95 per maand, exclusief BTW. Het maakt daarbij niet uit of je in die maand iets verkocht hebt. ongeacht of je iets hebt verkocht of niet.
Het Nederlandse Bol.com kent geen vaste maandkosten, ongeacht of je iets verkoopt of niet.
Commissie per verkocht product
Elke keer dat je een product verkoopt vragen Amazon en Bol een percentage commissie op de verkoopprijs. De precieze toeslag die je betaalt is afhankelijk van de productcategorie.
Bol.com: De bijdrage bij bol.com ligt tussen de 4,8%-25% van de verkoopprijs.
Amazon: De bijdrage bij Amazon ligt tussen de 7% – 45% van de verkoopprijs.
Klantenservice per winkel
Er is een duidelijk verschil tussen de klantenservice van Amazon en Bol.com richting verkopers.
Amazon
Amazon maakt het voor de verkoper niet zo eenvoudig om contact op te nemen, zij richting zich volledig op de klant, oftwel degene die het product koopt, niet zo zeer de verkoper binnen het platform. Bij Amazon kan je alleen via een contactformulier een vraag indienen en daarna moet je wachten op antwoord.
Bol.com
Bij Bol.com kun je gewoon een belletje plegen met het zakelijke supportteam. Dat kan via het telefoonnummer 030-310 49 96. Daarnaast kan je ook een bericht achterlaten via het contactformulier of een e-mail sturen naar zakelijk@bol.com. Hierop reageren ze vaak binnen 48 uur.
Meer weten over de mogelijkheden van Amazon adverteren?
Wil je meer te weten komen over adverteren op Amazon? Lees dan snel verder op Conversies.nl