Inhoudsopgave
Voor zij die een winkel runnen is lokale marketing nog steeds heel erg belangrijk. Met alleen digitale marketing kom je niet ver. Sterker zelfs, je kunt mensen in een winkel makkelijker beïnvloeden met aanbiedingen. Impulsaankopen online komen niet op zo’n manier voor. Het helpt echter om in een winkel goede displays te hebben. Een aantrekkelijke display op de juiste plek zorgt voor een echte trekpleister binnen de winkel. Zo kan er een kartonnen display of een counter display worden gebruikt.
Kartonnen display voor in de winkel
De meeste displays zijn van karton gemaakt. Onder een kartonnen display voor ergens in het gangpad verstaat men meerdere producten. Een toren die enkel ter visuele promotie dient met prints kan al snel een boodschap goed overbrengen. “Het is zomer! Koop nu!” of “De actieweken zijn begonnen!”. Vaak zijn deze prints kleurrijk en duidelijk in hun communicatie. Ook kan zo’n kartonnen display een combinatie zijn van een geprint model met ruimte voor het product dat gepromoot wordt. Dat heeft dubbelop effect, want zo kunnen mensen het product meteen kopen.
Counter display
Een counter display is ook handig. Dit is een kleinere versie van zo’n grote display die producten bevat om snel te kunnen verkopen. Kleiner, maar ook warmer in de communicatie naar de klant toe. De klant voelt zich unieker dankzij het beperkt aantal producten dat vrolijk gepromoot wordt.