Verschillen tussen een SEA cursus en training

Inhoudsopgave

Wat zijn de verschillen tussen een SEA cursus en training? Op die vraag gaan we nu graag in.

SEA, de afkorting voor Search Engine Advertising, is een vakgebied gericht op het efficiënt adverteren in zoekmachines. Google Ads (voorheen Adwords) is daarvan de bekendste variant, al kan je ook adverteren in Bing en bijvoorbeeld DuckDuckGo.

In principe kan iedereen leren hoe ze een advertentie campagne kunnen instellen. Het vergt natuurlijk wel wat discipline en tijd. Er zijn legio cursussen en trainingen te vinden waarmee je kunt leren een Google Ads campagne op te zetten, van het begin met een zoekwoorden onderzoek, tot het aanmaken van verschillende advertenties en het verbeteren van de Quality Score. Alles valt hier te leren en dat is mooi, want zo kan je in enkele dagen leren hoe je relevant, betaald verkeer naar je website kunt genereren.

SEA cursus of training volgen?

Om terug te komen op de vraag, wanneer kies je voor een SEA cursus en wanneer voor een training? Het antwoord hierop kan alleen jij zelf geven. Als je bijvoorbeeld al ruime ervaring hebt met SEA, dan kan een eendaagse training zeer geschikt voor je zijn. Weet je echter nog niets over SEA en wil je echt instaat zijn zelf een campagne op te zetten, dan valt een cursus aan te raden. Je volgt dan meerdere dagen een opleiding en leert echt de ins- en outs.

Bij een SEA cursus ontvang je studeermateriaal, kan je gebruikmaken van meerdere contactmomenten met een docent en leer en oefen je veel meer. Tijdens een korte training is daar gewoonweg geen ruimte voor.